• Home
  • Actueel
  • Tutorials
    • Collectief in vakmanschap, beter thuis in afstandsonderwijs
      • Vakspecifiek
        • Bewegingsonderwijs
        • Wereldoriëntatie
        • Risico’s en kansen digitale les
        • Algemeen
          • EDI op afstand
          • Digitale tools
          • Eerste digitale les
          • Niet toetsen, maar leren
          • Maakonderwijs op afstand
          • Hoe overleef ik…
          • Kwetsbare kinderen
          • Als Nederlands voor ouders …
          • Praktische opdrachten op afstand
          • Blended learning
          • Cruciale rekendoelen
          • Haal het maximale uit je lestijd
          • Afstandsonderwijs voor ouders
          • Kijkje achter de schermen
        • Muziekonderwijs
        • Technisch lezen
        • Begrijpend Lezen
        • Werken aan taaldoelen
      • Sociaal emotioneel
        • Sociaal emotioneel leren op afstand
        • Kwetsbare leerlingen
        • Hoe overleef ik een coronacrisis?
        • Corona, stress en leren
        • Hoe laat je jouw klas een groep blijven?
        • Afstandsonderwijs voor ouders
      • Weer terug naar school
        • Van onderwijs op afstand naar onderwijs in nabijheid
        • Blended learning
        • Heropstart van scholen
        • Welkom terug in de kleuterklas
        • Welkom terug
      • Kleuters
        • Kleuterklas TV
        • Afstandsonderwijs aan kleuters
        • Welkom terug in de kleuterklas
    • Tutorials Kansrijk adviseren
      • Waarom hebben we soms een verkeerd beeld van een leerling?
      • Waarom verdient elke leerling een zo passend mogelijk advies?
      • Hoe een passend advies geven?
      • Nu of later …
      • Vijf misvattingen over het maken van een schooladvies
      • Advies in tijden van corona
    • Welbevinden van leraren en leerlingen
  • Thema’s
    • Masterplan basisvaardigheden
    • Impact van het Lerarentekort op ons beroep
      • Beroepsbeeld
      • Pilot begeleiding startende leraren
    • Nationaal Programma Onderwijs
    • Overgang PO/VO: Kansrijk adviseren
    • Kennistafel effectief leesonderwijs
    • Passend onderwijs
    • De curriculumherziening
  • Privacyverklaring
  • Over ons
    • Onze bedoeling & leidende principes
Lerarencollectief
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Home
  • Actueel
  • Tutorials
    • Collectief in vakmanschap, beter thuis in afstandsonderwijs
      • Vakspecifiek
        • Bewegingsonderwijs
        • Wereldoriëntatie
        • Risico’s en kansen digitale les
        • Algemeen
          • EDI op afstand
          • Digitale tools
          • Eerste digitale les
          • Niet toetsen, maar leren
          • Maakonderwijs op afstand
          • Hoe overleef ik…
          • Kwetsbare kinderen
          • Als Nederlands voor ouders …
          • Praktische opdrachten op afstand
          • Blended learning
          • Cruciale rekendoelen
          • Haal het maximale uit je lestijd
          • Afstandsonderwijs voor ouders
          • Kijkje achter de schermen
        • Muziekonderwijs
        • Technisch lezen
        • Begrijpend Lezen
        • Werken aan taaldoelen
      • Sociaal emotioneel
        • Sociaal emotioneel leren op afstand
        • Kwetsbare leerlingen
        • Hoe overleef ik een coronacrisis?
        • Corona, stress en leren
        • Hoe laat je jouw klas een groep blijven?
        • Afstandsonderwijs voor ouders
      • Weer terug naar school
        • Van onderwijs op afstand naar onderwijs in nabijheid
        • Blended learning
        • Heropstart van scholen
        • Welkom terug in de kleuterklas
        • Welkom terug
      • Kleuters
        • Kleuterklas TV
        • Afstandsonderwijs aan kleuters
        • Welkom terug in de kleuterklas
    • Tutorials Kansrijk adviseren
      • Waarom hebben we soms een verkeerd beeld van een leerling?
      • Waarom verdient elke leerling een zo passend mogelijk advies?
      • Hoe een passend advies geven?
      • Nu of later …
      • Vijf misvattingen over het maken van een schooladvies
      • Advies in tijden van corona
    • Welbevinden van leraren en leerlingen
  • Thema’s
    • Masterplan basisvaardigheden
    • Impact van het Lerarentekort op ons beroep
      • Beroepsbeeld
      • Pilot begeleiding startende leraren
    • Nationaal Programma Onderwijs
    • Overgang PO/VO: Kansrijk adviseren
    • Kennistafel effectief leesonderwijs
    • Passend onderwijs
    • De curriculumherziening
  • Privacyverklaring
  • Over ons
    • Onze bedoeling & leidende principes
  • Menu Menu

Welkom terug in de kleuterklas! – Eva Dierickx

Welkom terug! – Daisy Mertens

Werken aan taaldoelen. Welke keuzes ga je maken? – Joanneke Prenger

Cruciale doelen rekenonderwijs – Debbie Dussel

Haal het maximale uit je onderwijstijd – Wilfred Rubens

Pagina’s

  • #1 – Introductie: Henk ter Haar
  • #10 – Het welbevinden van de leerling en leraar – Yasin Yaylali
  • #11 – Teachers with special needs – Laura Batstra
  • #12 – Regie in de klas – Gert Verbrugghen
  • #13 – Pedagogisch leiderschap en verantwoorden over welbevinden – Hartger Wassink
  • #14 – Samenwerking tussen ouders en leraren – Lobke Vlaming
  • #15 – De Kindertelefoon: Gesprekstechnieken – Lionne Hietberg & Dominique Bekke
  • #2 – Werken aan weerbaarheid: Pedro De Bruyckere
  • #3 – Welbevinden en co-teaching: Dian Fluijt
  • #4 – Ouderbetrokkenheid en welbevinden: Noelle Pameijer
  • #4 AvdL, Leesonderwijs meekijken
  • #5 – Ontspoorde klassen: Hoe verder? – Anton Horeweg
  • #6 – Sociaal-emotioneel leren in het schoolteam – Kees van Overveld
  • #7 – De Gelukkige Leraar – Maike Douglas-Westland
  • #8 – Klassewerkplek – Paul Baan
  • #9 – Aandachtige betrokkenheid als pedagogische grondhouding – Lisette Bastiaansen
  • Account
  • Achtergrond informatie lerarenteko
  • Actueel
  • Bedankt
  • Beroepsbeeld
  • Betaling geannuleeerd
  • Betaling ging fout
  • Betaling verlopen
  • Betaling voldaan
  • Betalingsstatus onbekend
  • Collectief in Vakmanschap
  • Collectief in vakmanschap, beter thuis in afstandsonderwijs
  • Contact
  • De curriculumherziening
  • Donatie gelukt
  • Doneer
  • Dossier: Kansrijk adviseren
  • Dossier: Lerarentekort
  • Dossier: Onderwijsbevoegdheden
  • Dossier: Passend onderwijs
  • Dossiers
  • Fout bij donatie
  • Inloggen
  • Jaarlijks
  • Kennistafel effectief leesonderwijs
  • Ledenomgeving
  • Lerarenraad
  • Lid worden
  • Maandelijks
  • Masterplan basisvaardigheden
  • Nationaal Programma Onderwijs
  • Nieuwsbrief
  • Onze bedoeling & leidende principes
  • Over ons
  • Payment Status
  • Pilot begeleiding startende leraren
  • Privacyverklaring
  • researchED 2020
  • test blog #2
  • test blogpagina
  • Test blogpagina #1
  • test home #1
  • test home #2
  • testpagina – home
  • Tutorials
  • Tweede Kamer Verkiezingen 2021
  • Updates
  • Video’s Kansrijk adviseren
  • Welbevinden van leraren en leerlingen
  • Welkom
  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Ronde 3
  • Ronde 4
  • Bonusvideo’s
  • Ronde 5
  • Ronde 6

Categorieën

  • Afstandsonderwijs
  • Bevoegdhedenstelsel
  • Dossiers
  • Kansrijk adviseren
  • lc-update
  • Leden
  • Lerarenraad
  • Nieuws
  • Passend onderwijs
  • Poll
  • Uncategorized
  • Updates

Archief

  • oktober 2024
  • juni 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • juni 2021
  • mei 2021
  • februari 2021
  • januari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augustus 2020
  • juni 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • september 2019
  • mei 2019
  • april 2019

Interessante links

Interessante links wellicht? Veel plezier op deze site :)

Lerarencollectief

KvK-nummer: 77221257
Datum oprichting:  03-02-2020
Contact: lerarenraad@lerarencollectief.nl

 

 


© Copyright - Lerarencollectief | Privacybeleid |Deel op Twitter | Deel op Facebook
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Scroll naar bovenzijde

Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te bladeren op de site, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.

Ik ga akkoordAlleen melding verbergenCookie settings

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacyverklaring
Accept settingsHide notification only