Dien je artikel in bij TOPS

Heb je een onwijs goede masterscriptie geschreven over je onderwijsonderzoek waar de praktijk echt iets aan heeft gehad? Of heb je net een lijvig onderzoeksrapport opgeleverd en je zou dit graag eens willen omzetten naar een goed leesbaar stuk voor een bredere doelgroep? Doe je praktijkgericht onderzoek en wil je je puik werk eens echt onder de aandacht brengen? Schroom dan niet langer en dien je artikel in bij TOPS. Onze redactie nodigt jullie – onderwijsonderzoekers, studenten en professionals die actief zijn in alle sectoren van het onderwijs – uit om je onderzoek openacces te publiceren. 

TOPS publiceert artikelen voor iedereen met een interesse voor praktijkgericht onderzoek en de meerwaarde daarvan voor de onderwijspraktijk. TOPS richt zich met name op het bereiken van onderwijsonderzoekers, zittende en toekomstige leraren en schoolleiders, bestuurders, lerarenopleiders en beleidsmakers. Artikelen in TOPS richten zich op alle sectoren in het (speciaal) onderwijs. Niks is te gek.

Je kan bij TOPS artikelen met een vrij thema indienen of een artikel dat past binnen de drie thema’s die we voor dit jaar hebben gekozen. Het komende thema is Digitalisering van het onderwijs. We verwelkomen bijdragen waarin verslag wordt gedaan van onderzoek naar de diverse manieren waarop digitalisering op dit moment een rol speelt in ons onderwijs. Hierbij denken we aan de evaluatie van blende learning en/of hybride onderwijs, de manier waarop digitalisering bij kan dragen aan gepersonaliseerd leren en differentiëren in het onderwijs, het verduurzamen van nieuwe inzichten in de periode van afstandsonderwijs tijdens de schoolsluitingen, of evaluaties van digitale leermiddelen. Deadline voor je bijdrage voor dit themanummer is 1 november. 

Het Lerarencollectief is onderdeel van de redactie van TOPS. Indienen kan via onze site. Tot TOPS!